Dimarts 29 Abril 2014
El darrer dissabte dia 5 d’abril vàrem celebrar el doble concert compartit amb la Coral Estel de la parròquia del Pilar, a la església de la Mare de Déu de Núria, com us havíem anunciat des fa dies.
Recordem que era un concert a benefici de l’obra social que fan els amics del Grup “Per l’Altre Cor Cremat de Barcelona – ajut al tercer món –
Es va produir un fet singular quan al preparar els cants comuns abans del concert en vam reunir uns 65 cantaires en una sala menjador d’un pis que feia poc més d’uns escassos 20/25 m.2. Semblava que estiguéssim en un vagó de metro en una hora punta.
En total el concert constava de 10 obres d’autor i tradicionals cantades per cada una de les corals, més dos cants comuns al final dirigides pels respectius titulars Miquel i Elisenda Saladrigues.
El resultat va ser plenament satisfactori possiblement ajudats per la bona acústica de la nau del temple, i també de ben segur per la precisa i dinàmica direcció dels nostres mestres. En la cançó Ma liberté de Georges Moustaki el company Miquel Amorós ens va acompanyar amb la seva guitarra
Al final amb la interpretació dels dos cants comuns que van ser: Senyor Sant Jordi i Jovenívola, ambdós de gran contingut catalanista el públic va esclatar amb una ovació unànime que ens va obligar a fer una altra vegada el Senyor Sant Jordi tot i que el temps s’havia perllongat bastant més del previst.
La Senyora Mercè presidenta de l’associació organitzadora i les seves companyes ens van obsequiar a cada un del participants amb roses i clavells.
Al final tot van ser felicitacions i bons desitjos per properes actuacions.
La família de la Ivana ens va fer unes fotografies, que la Mercè ens ha fer arribar i que s’ha parlat de penjar-les a la web. Moltes gràcies de part de tots els cantaires.
URUS:
El dissabte 12 d’abril la Coral de l’Espiga de Les Corts va complimentar la invitació que des de fa més d’un any ens havien fet algunes persones que tenen arrels al poble d’Urús a la Cerdanya, en particular familiars de la nostra companya Mercè Marín, per anar a fer un concert obert a tots els veïns del poble.
En efecte sortírem de Barcelona a les 10 del matí amb un modern autocar subvencionat per l’ajuntament del poble i abans de les dotze ja havíem arribat al nostre destí, deixant les nostres pertinences al edifici de l’alcaldia i a les cases d’algunes companyes que també tenen residència al mateix poble.
Tot seguit amb l’autocar vàrem fer una interessant, encara que breu, visita a la vila de Llívia passejant pel carrer Major fins a la plaça on es troba l’ajuntament-museu-farmàcia davant de l’església de la Mare de Déu dels Àngels.
Més tard retornàrem fins al poble d’Alp on a l’hotel restaurant Roca vàrem fer l’àpat del dinar i al mateix temps felicitàrem i celebràrem l’aniversari de la nostra companya Susanna.
A continuació, ja al poble d’Urús vestírem els nostres uniformes habituals, i després d’una hora d’assaig vàrem participar i acompanyar amb els nostres cants l’Eucaristia del diumenge de Rams a l’església parroquial de Sant Climent, per finalitzar la vetllada amb un concert de catorze obres que el públic assistent va demostrar la seva aprovació obligant-nos a repetir el cant tradicional “Senyor Sant Jordi”.
En acabar, eren les nou del vespre, a l’ajuntament ens van obsequiar amb un generós sopar fred de peu que va satisfer al més exigent dels nostres companys.
Minuts abans de les dotze de la nit, sense cap novetat, i amb una notable sessió de cants d’acampada, arribàrem amb l’autocar al punt de partida del carrer Numància.
Havíem gaudit d’una jornada molt plena i amb moltes coses per recordar.
L’HOSPITALET:
La Coral de L’Espiga de Les Corts acaba l’abril cantant a L’Hospitalet En efecte el divendres 25 a les 21 hores vàrem celebrar el darrer dels concerts concretats en aquest mes.
Aquest va tenir lloc a una entitat més que centenària, ja que el casino del Centre de l’Hospitalet de Llobregat va ser edificat l’any 1874 i està situat a la cruïlla del la Rambla Just Oliveres i l’avinguda Prat de la Riba. És el que podríem dir el rovell de l’ou de la segona ciutat de Catalunya pel nombre d’habitants. A més estàvem a la meitat de la Setmana de Festes de Primavera on es simultaniegen multitud d’espectacles culturals i d’esbarjo. La nit del divendres acostuma a estar molt concorreguda.
Ens acompanyaven la Coral Elisard Sala dirigida per Òscar Salvador, que és la titular del Centre, i va començar l’acte cantant tres cançons a títol d’obertura del concert, presentant-nos a continuació i fent esment del lligam que ens unia, a part de la música. El nom del seu grup és Elisard Sala en memòria del gran músic català, el qual va ser també un dels nostres directors entre els anys 1968 i el 1970 quan va morir de desgraciat accident.
La nostra coral va oferir un concert format per tretze obres variades de diferents estils que van ser molt ben acceptades pel públic assistent, que s’acostava al centenar de persones, participant activament en alguna de les cançons a requeriment de la nostra directora Elisenda Saladrigues, la qual anava presentant degudament cada un dels blocs que s’anaven succeint. Al final vam cantar conjuntament amb els nostres amfitrions dos cants comuns, i el públic entusiasta es va perllongar amb els aplaudiments més del que és normal.
L’acte va concloure amb un tradicional sopar fred que va satisfer a tots els cantaires, i el cava va fer pujar els ànims fins a cantar un bis fora del públic de la Cançó Gondoliera i acabar amb una gran rotllana de més de vuitanta persones cantant l’emocionant Hora dels adéus.
El comiat va ser molt afectuós amb desitjos de tornar-nos a trobar quan es presenti la primera oportunitat, bé a casa nostra, o bé a la veïna població de l’Hospitalet.
No se han encontrado comentarios